All you need is . . . Love.


Mycket kärlek från eder skribent! (Och jag känner mig som en McCartney-wannabe då han har tagit ett par sådana här fotografier då han promotat sin nya skiva. Well, jag får vara wannabe för en dag!)

Idag har det varit alla hjärtans dag (som om någon hade missat det?) och jag hoppas att ni alla har haft det trevligt! Kom dock ihåg att kärlek alltid är viktigt och kom ihåg att rikta kärlek mot de ni möter, folk och fä, varenda dag! För ärligt talat, inte behöver vi en speciell dag i kalendern då kärleken ska uppmärksammas eller vara extra viktig? Det spelar ingen roll vad det är ni visar kärlek till, om det är - vad vet jag? - partnern, familjen, gud, husdjuret, vännerna, musiken (Utan inbördes ordning - själv har jag mest kramats med kaninen idag!) eller något annat, så håll den inte tillbaka. Imorgon kan det vara försent att bidra med kärlek och det är något som skall ges med frikostighet.

När jag låg och läste George Harrison's självbiografi "I, me, mine" i badkaret så stötte jag på ett fint citat som jag tycker passar alldeles utmärkt, dagen till ära;

". . And that is really all you've got to do, manifest your love. The only thing we really have to work at in this life is how to manifest love."

Det finns väl egentligen bara en låt att bifoga i detta inlägg? The Beatles ska berätta för er alla om kärlekens betydelse:



Förresten, jag vill också passa på att skicka önskningar om ett snabbt tillfrisknande till Ringo Starr som missade Grammy-galan då han drabbats av sjukdom - lunginflammation ryktas det om. Han måste vara en av de mest sjukdomsdrabbade artisterna vi har. Först en blindtarmsinflammation som exploderade till en bukhinneinflammation och satte honom i koma i tre veckor och gjorde att han tvingades stanna på sjukhus i ett år, sedan får han en förkylning som leder till bronkit/luftrörskatarr samt lungsäcksinflammation och tvingar honom att vistas på ett sanatorium i två år - och andra året får han tuberkulos. Som tur var så hade det rätt nyligt kommit ut Streptomycin (för nu pratar jag om Ringos barndomsår som han inte fick! Ringo skickades till sanatorium som 13-åring år 1953.) som användes mot TBC. Sedan har han dragits med diverse allergier och åkommor samt tonsillit. Jag tycker nog att han har betalat sina synder nu!

Men en mycket söt historia finns från den första sjukhusvistelsen när Ringo var liten, sex år gammal tror jag bestämt. För att hålla honom glad fick han några små leksaker, en röd liten buss och en trumma. När han sedan skrevs ut från sjukhuset så var han extremt noga med att ta med sig trumman, som han var oerhört förtjust i - men han beslutade sig för att ge bussen till en annan liten pojke i sjukhusbädden bredvid att leka med. Redan då var Ringo förälskad i trummor!


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv; Ja man märkte verkligen redan på första sidan hur skruvad bild Goldman verkade ha på John Lennon och hans liv... tycker det äe sjukt respektlöst av honom att skriva så många påhopp och lögner! Det är klart att man kan vara kritisk, men man kan ju inte bara hitta på en massa saker såsom han gjorde! :)

2012-02-15 @ 16:55:39
Postat av: Bea

Sv: Haha, precis! Det är ju ingen dålig sak att veta, speciellt inte om jag nu skulle ställa upp i postkodmiljonären. Jag tar alltid emot ny information med öppna armar! (Du gör dem en tjänst om något. Och när de sedan vinner den Beatlesrelaterade miljonfrågan, så är det inte mer än rätt att du får din beskärda del av vinstsumman. ;))



Men dubbdäck under vintern borde väl ändå vara en prioritering? Här har de varit förvånansvärt duktiga på att skotta direkt det har snöat, men det är väl för att de har lärt sig från tidigare vintrar (jag har plogat mig genom snön många gånger på väg till och från skolan) att skotta så fort det snöat.

2012-02-18 @ 01:59:04
URL: http://beatricelundahl.blogspot.com
Postat av: kjell

ett passande låtval den 14 feb ....

låten är underbar och jag minns faktiskt när den spelades i eurovisionssändning. Den har väldigt mycket av The Fab 4.

Jag tycker din blogg med The Beatles är väldigt läsvärd .. du har bra koll på gruppen som även är mina favoriter - ha det bra

2012-02-18 @ 22:08:59
URL: http://www.isbergsblogg.se
Postat av: EVELINA - art & photos

sv; hahahahaha ja x D

du, skaffa tumblr :'D

2012-02-20 @ 11:59:37
URL: http://evelinaahli.blogg.se/
Postat av: Ebba

BLOGGA MER!!!!!!:D

2012-02-22 @ 17:21:53
URL: http://ebbamvr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0