Abstinens.


Eder skribents litteratur. Book lovers never go to bed alone.

Pah. Jag behöver läsning och jag vill ha Beatlesrelaterad läsning. En sökning på Adlibris, Bokus och Bokbörsen gav faktiskt ingenting - jag vet inte riktigt vilken inriktning jag vill ha på boken eller om jag vill ha en bok om någon speciell medlem. Det brukar finnas böcker som är intressanta på skivmässan och den är ju inom en månad, så jag kanske får hålla igen tills dess. Men om någon har läst någon bra bok som de vill tipsa om (jag har läst fler Beatlesböcker än på bilden.) så är ni mer än välkommna!

Skivmässan förresten. Gud, jag längtar så fruktansvärt mycket efter att få köpa skivor! Min favoritaffär i stan slog ju igen, så det känns som att omsättningen på nya skivor är mycket sämre. Som en liten tröst och godbit till mig själv så kommer en George Harrison-singel på posten i veckan, en belgisk All those years ago/Writing's on the wall. Jag som hade lovat mig själv att inte köpa singlar. Jag tror att det är ångesten över att veta att jag snart har hela katalogen av Georges huvudalbum som gör att jag börjar kolla på singlar, för jag kommer aldrig kunna släppa taget. Jag borde börja sätta igång med John och Ringo för att få in mer i samlingen, men jag vill bara ha mer George i skivbacken. Så jag får bota separationsångesten genom att köpa billiga singlar.

Lite Beatlesrelaterade nyheter när det kommer till min skivback är att jag inhandlade en ny LP med Julian Lennon i Onsdags: the secret value of daydreaming. Jag har lyssnat igenom den en gång och funderar på att säga någonting om den. Men så mycket kan jag säga: Oj, vad jag gillar Julians musik. Så otroligt mycket.

Jag lyckades dessutom rycka åt mig en LP med The lovin' spoonful - och de får avsluta inlägget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0