iTunes shuffle-challenge #2 - The George-edition.


Jag kör en challenge med världens mest eminente musiker. (Ja, lite partisk är jag allt.)

Jag hittade en annan challenge på tumblr som jag tänkte att jag kunde genomföra. (Ah, så ljuvligt och beroendeframkallande!) 

Förutsättningarna är dessa: jag har enbart musik av George Harrison i mitt iTunes-bibliotek (jag har nyss lagt om datorn och installerat om iTunes och därför har jag inte hunnit fylla på biblioteket.) och kommer att shuffla mellan dessa låtar. Det är totalt 247 låtar. För att få lite mer urval så har jag valt att låta biblioteket innefatta de låtar han skrev och sjöng eller de låtar han enbart bistod med sånginsats på under hans medverkan i The Beatles. Så många låtar är det faktiskt inte så jag kan inte påstå att det blir som ytterligare en Beatles-challenge. Egentligen skulle frågorna bara besvaras med låttitlar, men jag slänger in något utdrag ur texten för hans texter är så lysande att det vore en hädelse att låta dem passera obemärkt. 

Soundtrack to my life:
Put your iPod on shuffle and see what the soundtrack of your life would be.

Opening Credits:
Let it down
"I see your eyes are busy kissing mine, and I do, I do
Wondering what it is theyre expecting to see - should someone be looking at me?"

Waking Up:
Dream away
"Waking while you're still deep sleeping finding you're not here,
Watching a dream appear."

Falling in Love:
I'd have you anytime
"And I'm glad to hold you in my arms - I'd have you anytime."

Fight Song:
Poor little girl
"And it's wondering how much you care."

Breaking Up:
Savoy truffle
"When it becomes too much you'll shout aloud."

Getting Back Together:
Chains
"These chains of love got a hold on me."

Wedding: Run of the mill
"No one around you, will love you today and throw it all away."

Birth Of A Child:
Baby don't run away
"You brought me everything I've wanted."

Final Battle:
See yourself
"It's easier to say you won't than it is to feel you can - It's easier to drag your feet than it is to be a man."

Death Scene:
Circles
"With life and death along the road the soul reincarnates, the show goes round and round in circles."

Funeral Song:
Hong Kong blues
I need somebody to carry me home to San Francisco and bury my body there."

End Credits:
Cloud 9
"Take my smile and my heart, they were yours from the start - the pieces to omit are mine."


Kommentarer
Postat av: Amanda

Sv: Hahaha, ellerhuur! Något av det roligaste jag sett på länge faktiskt xD



Speciellt slutet.. shit.. jag kunde inte andas när jag såg det. Skrattade men det kom inget ljud liksom. Skitläskigt. But totally worth it ;) Haha.

2012-04-10 @ 00:16:17
URL: http://maandel.blogg.se/
Postat av: Bea

Sv: En krona?! Åh herregud... Detta är ju ren hädelse! På tal om Circles så var det passande att du fick den som Death scene. ;)



Man är ju tillåten att tycka annars, men då får man respektera att andra har också gör det. Ska man uttrycka sin åsikt, så ska man göra det på ett schyst sätt. Speciellt om man tvingar den på någon annan. Men gusis, ibland förtjänar folk att man skippar finkänsligheten! Extra mycket om de just förolämpat en av ens absoluta favoritmänniskor i hela världen.



Det var han och jag som skapade vackra barn tillsammans. ^^ (Det där lät otroligt creepy.)(Och jag blev väldigt less på barnen efter ett tag.) Logik är en av de jobbigaste att få fullt i, det och karisma är jättedryga. Aw, stackars Paul! Det är inte alltid lätt. Ah, så det finns inget sådant för The Sims 3? Om man nu inte kan skaffa trummor i den nya Katy Perryversionen.



Haha, om ändå så vore fallet! Hon gillar inte Beatles helt enkelt, så hon ville inte ödsla pengar på det. Men jäklar, får jag tag på ett ps och köper till singstar, då ska jag rocka loss! ;)

2012-04-11 @ 01:49:52
URL: http://beatricelundahl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0