Paul McCartney: det nya albumet.


Omslagsbilden till Paul McCartney's nya album.

Jag har just fått tag på Paul McCartney's nya album som släpps i Februari och i skrivande stund sitter jag och lyssnar igenom det. Spontant så känns det som att den första singeln My valentine återspeglade vad som komma skall alldeles utmärkt. Låtarna känns som hämtade från 40-talet och det är ett väldigt lungt album. Herregud, mannen är 69 år gammal och låter fortfarande så här bra! Stundtals låter han som att han är tillbaka på sextiotalet och ska spela in ytterligare en kärleksballad. Det jag ser framför mig är eleganta damer i 40-talskläder sittandes i en rökig bar med tapeter och mattor i rött, smuttandes på ett glas rödvin medans denna musik spelas i bakgrunden ifrån barpianot. Ah, i like it.

Jag var egentligen inte särskilt orolig men det är skönt att få det bekräftat: det är 2012 och Paul är fortfarande i alla högsta grad fab.


Kommentarer
Postat av: SARAS FOTON&TECKNiNGAR

omggggg älskar din header<3 HAHAHHAHAH sådär random bara:)

2012-01-01 @ 23:21:01
URL: http://beatlestokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0