Challenge: dag 4.


Day 4: Favourite (Beatles) song by Paul McCartney.


Paul McCartney idag alltså. Då skulle jag vilja påpeka att han förmodligen besitter en av de grymmaste röster jag någonsin hört - kanske den grymmaste - för den mannens röstomfång, gosh. Dessutom är han en riktig multimusiker, en kickass-bassist, en enastående textförfattare och ett skolexempel på hur en mediatränad människa ska vara. Och jag får bara välja en låt.

Jag gillar alla hans tolkningar av andra artister och speciellt Little Richard. (Long tall Sally/Lucille/Kansas city/Hey-hey-hey-hey!) Så därför vore det dumt att inte ta en låt där han får visa lite röstresurser - och där passar denna låt superbra. I'm down, B-sidan till John Lennons låt "Help!" från 1965. Jag vet det perfekta klippet för denna låt med. Hur underbart det än är när Paul glömmer bort texten i Munich 1966 så är det spelningen från Shea stadium som gäller. John som spelar keyboardsolo med armbågen är priceless.


Kommentarer
Postat av: SARAS FOTON&TECKNiNGAR

sv: AHAHHAHAHHA. måste se den filmen snart, var aslänge sedan sist</3 och jaaaa onödigt svårt HAHA. :c

2012-01-03 @ 21:00:41
URL: http://beatlestokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0