iTunes Shuffle-challenge!


Min Beatles-spellista ska få vara med i en challenge. (Jigsaw-röst) .. "I want to play a game" . .

Jag hade tänkt göra en iTunes-Shuffle-Challenge som jag har lånat från Beas fabulösa blogg. Jag har precis återställt mitt iTunes och har enbart lagt in en del av mina Beatles & Beatlesrelaterat-mappar ännu, men det är över 1500 låtar i denna spellista - så jag hoppas att det ger en tillräckligt stor urvalsgrupp.

How does the world see me? The Beatles - I need you
"You don't realize how much I need you."
- Kanske är jag någon som är dålig på att visa min uppskattning inför andra människor och vad de faktiskt betyder för mig? Jag verkar ju onekligen veta om det själv och jag kanske är en sådan som tar för givet att alla andra vet hur mycket jag bryr mig om dem? .. Det skulle kunna stämma, ja.

Will i have a happy life? George Harrison - Mystical one
"They say Im not what I used to be - all the same I'm happier than a willow tree"
 
- Kanske det kanske, om jag vågar förändras och utvecklas och inte stanna kvar i gammalt.

What do people really think of me?
George Harrison - I live for you
"All alone in this world am I, not a care for this world have I - Only you keep my eyes open wide"
- Jag hoppas att jag aldrig hamnar i en sådan relation att jag är det ende denne bryr sig om. Jag har otroligt svårt för människor som inte kan ha ett funktionabelt och självständigt liv utan ständigt måste klänga på någon annan. Nu är ju denne låt om gud, så den är lite svår att applicera i en vardagssituation och jag hoppas verkligen att ingen därute ser mig som någon slags gud, haha!

Do people secretly lust after me?
Julian Lennon - Well i don't know
"Well I don't know but I'm curious all the same."
- Egentligen så var detta det enda som hade någon slags relevans i texten. Jag hoppas att ingen gör det.

How can i make myself happy?
Paul McCartney - Freedom
"I will fight for the right to live in freedom."
- Att kämpa för att bli accepterad för den jag är och för att alla andra ska bli accepterade för det de är. Det låter väl ändå som ett bra mål i livet?

What should i do with my life? The Beatles - Julia 
"Half of what I say is meaningless, but I say it just to reach you."
- Försöka nå fram till personer jag vill nå fram till, även om jag kanske inte vet hur jag ska göra det.

Will i ever have children?
John Lennon - Dear Yoko
"There's a hole where you're supposed to be."
- Ja, det låter ju inte som att det kommer sluta lyckligt i alla fall. Olyckligt bortfall/missfallsvarning?

What is some good advice for me?
Paul McCartney - Mistress and maid
"She wants to shout at the back of his head: Look at me, look at me, now that Im not afraid.
See what its come to, Im not your mistress and maid."
- Förmodligen att inte låta folk kliva på mig och behandla mig som någon slags tjänare. Att inte låta rädsla skrämma mig så till den grad att någon annan kan ta makten över mig. Om jag skulle låta det hända så skulle jag nog skämmas ganska mycket över mig själv - förutsatt att jag inte står ansikte mot ansikte med en psykopat med vedyxan höjd: ibland (men inte särskilt ofta) är det klokt att bli rädd.

What do i think my current theme song is? Paul McCartney - London Town
"Oh, where are there places to go? Someone somewhere has to know. I don't know."
- Sanningen är väl att jag just nu längtar ifrån den här staden mer än någonsin. Jag har en enorm ångest över att jag söker till universitetet här och binder mig i Umeå för år framåt. Jag vet inte vart jag vill, men jag vill bort härifrån. Någon måste veta vart jag kan höra hemma - för jag vet inte.

What does everyone else think my theme song is? The Beatles - I'm only sleeping
"Everybody seems to think I'm lazy - I don't mind, I think they're crazy,
Running everywhere at such a speed til they find there's no need."
-
Vilken underbar låt. Jag vet inte om folk tycker att jag är lat (det gör de säkert!) men ofta så tycker jag att människor har svårt att leva i nuet. De är stressade över saker som de kanske inte ens kan påverka och som ligger så långt fram i tiden att de kommer att upptäcka att de har spenderat så mycket tid i onödan på att jaga ögonblick som passerat eller på att oroa sig om saker som kan dyka upp bakom nästa krön. Och George Harrison har gjort en jättebra låt om detta som heter "Be here now". (Tips!)

What song will play at my funeral? John Lennon - How?
"How can I go forward when i don't know which way I'm facing?"
- En vacker låt, men oj vad deprimerande den kändes, till och med för en begravning.

What type of men/women do you like? The Beatles - Dig a pony
"I told you, all I want is you."
- Bestämda grottmän som vill släpa hem mig till grottan över axeln kanske? Haha, jag vet folk som vill ha sådana. Nej tack dock - jag vill ha någon som vill ha fler saker och personer i sitt liv än enbart mig och som inte är beroende av mig för sitt psykiska välbefinnande. En person som inte vill ha någonting annat i sitt liv än enbart en person känns som typen som aldrig kommer att kunna låta en ta ett endaste andetag på egen hand. Och det är tvärtom när det kommer till vad jag vill ha - tyvärr.

What is my day going to be like?
George Harrison - Run so far
"Lonesome tears, after dark - there's no escape, can only run so far."
- Inte helt optimal, uppenbarligen. Tydligen så kommer jag att tas över av känslor jag inte har möjlighet att fly ifrån utan kommer måsta reda ut. Well, sådana känslor är yet to come i alla fall.

Why am i here?
The Beatles - Only a northern song ♥
"It doesn't really matter what clothes I wear or how I fare or if my hair is brown."
-
En av mina favoritlåtar men i princip omöjlig att hitta något relevant i när det kommer till frågan. Så jag får helt enkelt ställa motfrågan - spelar det verkligen någon roll varför jag är här eller spelar det någon roll vad jag gör?

What will people remember me for?
George Harrison - Rising sun
"Crippled by the boundaries, programmed into guilt - til your nervous system starts to tilt."
-
Som en människa som bryter ihop av de krav som läggs på mig och de begränsningar som hindrar mig från att uppfylla kraven? Det vore inte första gången i sådana fall.

What song will i get stuck in my head tomorrow? George Harrison - Got my mind set on you
"I got my mind set on you."
- Jag har absolut inget emot att få denna låt på hjärnan och det är enkelt, med tanke på hur catchy den är.

Are there people outside waiting to take me away?
Paul McCartney - Sweetest little show
"You've been around a long time."
- Gulp. Ja.

What will this year be all about? John Lennon - Nobody told me
"Everybody's talking and no one says a word."
- Hela den här låten ger mig en känsla av rastlöshet eller frustration. Alla gör olika saker men ingen får ut något av det eller gör det helhjärtat. Alla pratar och pratar men får inget sagt. Du gör allt men samtidigt inget och lämnar inget betydande spår efter dig. Jag hoppas inte att detta stämmer och det är supersvårt att beskriva känslan som denna låt frambringar i mig. Hopplöshet, meningslöshet, tristess ..


Kommentarer
Postat av: Meniver

Svar: Haha jaa??! :D Det var ju inga speciella 3D effekter, bara bättre grafik (?). Men det var grymt underbart att se den på bioduken :D grät massvis med gånger haha. Se den :D

2012-04-07 @ 22:23:13
URL: http://meniver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0